Home   Busabonnement Connexxion 2017-2018

Busabonnement Connexxion 2017-2018

Beste ouder(s), verzorger(s),

In samenwerking met vervoersbedrijf Connexxion bieden wij u weer de mogelijkheid om een schooljaar- of examenabonnement aan te schaffen. Ook het winterabonnement is weer te bestellen. Het aanvraagformulier voor dit abonnement komt t.z.t., voor de herfstvakantie, op de website. 

De abonnementen zijn geldig in de regio’s Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden, Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland, Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee en Metropoolregio Rotterdam Den Haag. En bij de volgende vervoerders: In de bussen, trams en metro's van Arriva, Connexxion, HTM, HTMbuzz en RET. En in bus 195/295 (Rotterdam - Utrecht) van Syntus.
 

De tarieven, het aantal sterren en de centrumzone vindt u in de onderstaande bestanden:

Klik hier voor het aanvraagformulier
Klik hier voor de tarieven
Klik hier voor het overzicht van de centrumzones en de sterwaarden
Klik hier voor algemene informatie OV-chipkaart

 

Bestellen in 3 eenvoudige stappen: 

  1. Vul de keuze van het abonnement en de gegevens van de gebruiker in op het aanvraagformulier. Voor de bestelling heeft u het 16-cijferig OV-chipkaartnummer nodig van de geldige (persoonlijke) OV-chipkaart van de abonnementgebruiker. Nog geen OV-chipkaart of verloopt deze binnenkort? Bestel dan eerst een OV-chipkaart via ov-chipkaart.nl.
  2. Na het invullen van het aanvraagformulier verzendt u dit direct naar de administratie van de school. Dit kan tot uiterlijk 15 augustus 2017. Op 16 augustus geven we de aanvragen door aan Connexxion die in de schoolvakantie binnengekomen zijn. Afhankelijk van de drukte bij Connexxion, duurt het een aantal werkdagen voordat dit abonnement klaar staat.
  3. Zodra Connexxion een openbaar vervoer abonnement heeft afgesloten, ontvangt u een mail van Connexxion waarin wordt uitgelegd hoe het abonnement op de persoonlijke OV-chipkaart geplaatst kan worden. Wanneer u dit bericht krijgt, wacht niet tot het eind van de vakantie, maar laad dit zo spoedig mogelijk op!

 

Goed om te weten

  • De scholier is zelf verantwoordelijk voor een geldige persoonlijke OV-chipkaart (met pasfoto).
  • Defecten aan kaarten of verloren kaarten worden afgehandeld via ov-chipkaart.nl
  • Communicatie over de scholierenabonnementen loopt via de school met Connexxion
  • Om een abonnement te wijzigen of stop te zetten hanteert CXX een opzegtermijn van 1 maand. De startdatum van het abonnement is hierbij bepalend. Een aanpassing van het abonnement geeft u rechtstreeks door aan de school.
  • Het is belangrijk dat er altijd een positief saldo op de OV-chipkaart staat. Het abonnement werkt namelijk niet als er geen tegoed op de OV-chipkaart staat.


In oktober ontvangt u een rekening van de school, die u eventueel in termijnen mag betalen. De tarieven zijn exclusief € 15,00 administratiekosten.

Heeft u vragen over de bestelprocedure of een andere vraag, neemt u dan gerust contact op met mevr. M. Nobel via 0180-72 66 64 of mgknobel@wartburg.nl

Met vriendelijke groet,
Wartburg College

Geplaatst op:  20-06-17

Overige nieuwsberichten